По седми пут, Европска комисија додељује #BeActive награде у три области: локални херој, едукација и радно место. У области „Локални херој” своје место међу троје финалиста обезбедио је и Верољуб Змијанац, оснивач Београдског тркачког клуба, портала trcanje.rs и Serbia Bussines Run.
Олимпијски комитет Србије који је заједно са Министарством омладине и спорта национални координатор Европске недеље спорта, годинама уназад успешно сарађује са Београдским тркачким клубом на промоцији трчања кроз различите активности међу којима се посебно истиче #BeActive Ноћна трка.
Попричали смо управо са Верољубом, о његовим идејама, љубави према трчању, успешним сарадњама, као и о финалу #BeActive награде.
Верољубе, хајде да почнемо од почетка. Када се рађа твоја идеја за променама у области трчања?
„Живео сам у Штутгарту током 2008. године, и тада сам видео значајне разлике у томе како Београђани проводе слободно време у односу на грађане Штутгарта. Када сам се вратио у Београд, решио сам да своје слободно време посветим покретању трчања на локалном нивоу. Зато сам решио да у Београду покренем нови тренд, тренд трчања. Тако да, историја Београдског тркачког клуба почиње управо те 2008. године, док је клуб званично отворен пре 10 година, 2011. године. Ове године славимо јубилеј.”
Верујем да није било лако мотивисати људе да почну да трче. На који начин си ти успео у томе?
„Када имате идеју, било коју, у мом случају да мотивишете људе да се баве трчањем, неопходна је јасна стратегија, а то је да трчање постане свакодневна тема. Морали смо да преобликујемо и репозиционирамо бренд трчања из атлетске дисциплине тј. елитног трчања ка друштвено популарној активности. Исто тако, желели смо и да што више девојака мотивишемо да се бави трчањем, јер 2009. године је било јако мало девојака које су се бавиле овом активношћу. Знали смо који нам је циљ и на основу њега смо креирали и нашу тактику. А то је, да креирамо врхунски дизајн, да постанемо препознатљиви и високо позиционирани на друштвеним мрежама, да едукујемо људе и да направимо сигурно место за све који желе да се придруже трчању. Тако заправо настаје наша школа. Београдска школа трчања је прва школа те врсте, професионално осмишљен програм који је направљен за тоталне почетнике.“
У циљу даље промоције рекреативног трчања основао си онлајн магазин trcanje.rs. Настао је као портал намењен промоцији, едукацији и инспирацији људи да трче у време када трчање није имало медијску пажњу јавности. Такође, од 2016. године организовао си и Serbia Bussines Run, данас највећи спортско-пословни догађај у нашој земљи на којем је до сада учествовало више од 15000 запослених. Поменули смо и да ове године Београдска школа трчања слави јубиларни 10. рођендан. И сада када погледамо све активности на којима радиш са својим тимом, не можемо а да се не запитамо, да ли си пре 10 година имао идеју да ћеш направити оволики успех и утицај?
„Да, али моја идеја је и тада била да имамо један милион активних људи у Србији. Верујем да би један милион људи који се бави спортом, уместо само што навија, драстично променио изглед наше земље и задовољство људи који живе у њој. Са садашњим нивоом активности то значи да смо ми направили први корак у остваривању наше мисије: Република Србија = активна нација. Наш утицај је и даље бесконачно мали, али што би рекао Питер Тил - направили смо корак од 0 до 1. Сада нам предстоји даљи рад на томе да трчање и физичку активност учинимо доступним свима широм наше земље.“
Циљ твојих програма је покретање масе на бављење трчањем и генерално спортским активностима. Верујем да због времена које си посветио томе имаш мање времена да се и сам бавиш спортским активностима. Да ли је тако, или грешим?
„Јесте теже уклопити спорт у дневне обавезе, али трчање и спорт су мој животни стил. Никада нисам престајао да се бавим спортом. Трудим се да сваки дан будем бар 45 минута у покрету, а тренутно су то пливање, трчање и вежбе снаге на справама. Што би Ричард Бренсон рекао: „Ако не будете бринули о вашем здрављу, неће бити никога ко ће бринути о вашем послу.“ Волим време у тренингу, то је готово једини тренутак када нисам конектован на мрежу и верујем да спорт доноси само добро у наше животе и животе наших породица.”
Када би кренули да причамо о свему што си урадио у последњих 10 година, верујем да би овај разговор трајао много дуже. Да ли можеш да нам кажеш шта сматраш својим највећим пословним успехом тј. на шта си највише поносан?
„Поносан сам на све људе који су икада преузели план трчања са портала trčanje.rs, на све људе који су икада трчали у Београдском тркачком клубу, на све оне компаније које учествују на Србија Business Run тркама, и на све људе који су због нас, директно или индиректно кренули да се баве спортом. Мој највећи успех је то што смо успели да направимо тренд трчања за 10 година и одрживу организацију која ствара боље услове за живот у нашој земљи.“
На почетку смо поменули и успешну сарадњу са Олимпијским комитетом Србије. Реци нам нешто више о томе.
„Наша сарадња са ОКС је почела са пилотирањем пројекта #BeActive још 2018. године када смо се укључили као подршка у промоцији Европске недеље спорта. Креирањем забавне #BeActive ноћне трке током 2019. године природно је било да сарадњу унапредимо. Поред формалне сарадње на овом догађају, покушавамо да будемо партнер и кроз низ већих и мањих иницијатива као што су мотивисање компанија да унапреде спорт на радном месту, где ОКС додељује плакету најбројнијим компанијама на бизнис тркама у нашој организацији, затим тестирање апликације ТренингГО, промоција пливања кроз X-Waters пливачко такмичење и друго.“
Сада долазимо до теме због које смо заправо и започели овај разговор. Ушао си у финале за награду #BeActive локални херој коју додељује Европска комисија. Поред тебе, финале су избориле још две особе, што значи да је вас троје у трци за овај престиж. Шта за тебе представља овај успех?
„Пре свега ми је велика част што је наша олимпијска кућа изабрала мене и да су људи који су део Олимпијског комитета Србије помислили да сам вредан кандидат за ову награду. Захвалан сам на том препознавању и прилици. Осећам се као Михаило Пупин који је морао да оде из наше земље, успе вани, да би стекао славу у матици. Шалим се, добар је осећај, али нисам порастао центиметар више или добио крила, ово значи још већу одговорност да наставим путем промоције трчања и физичке активности за све у Београду и Србији.“
И за крај, сумирај успех Београдског тркачког клуба у једној реченици, ако је то могуће.
„Данас смо компанија од 30 људи, коју чине млади стручњаци у области спорта, маркетинга, управљања догађајима и још увек желимо да стварамо историју.“ – изјавио је оснивач Београдског тркачког клуба, Верољуб Змијанац
Победници у све три категорије BeActive награде биће објављени вечерас у Бриселу.